Waarom het leven een lolletje is en jouw presentatie dat ook moet zijn

Hoe vaak hoor je het niet: Het leven is geen lolletje en je moet hard werken om wat te bereiken. En doe vooral niet wat je leuk vindt, want daar valt geen droog brood mee te verdienen. Het blijken leugens, waar grote mensen kinderen al jong mee plagen.

Creatief en artistiek ingestelde kinderen krijgen niet altijd de gewenste waardering en leveren vaak een gevecht met hun opvoeders om hun passie in leven te houden. Ouders zien hen liever advocaat of dokter worden.
Zo vertelde Maarten van Rossum dat zijn ouders zijn passie voor geschiedenis aanvankelijk de nek omdraaiden en hem een studie medicijnen door de strot duwden. Na 1 maand kwam deze studie hem de strot weer uit en sloot hij vol overgave zijn grote liefde geschiedenis in de armen. Gelukkig laat hartstocht zich nooit verjagen.

Als je doet wat je leuk vindt, zit je nooit zonder geld. Dit is het levensmotto van verhalenverteller Willem de Ridder. Hij beweert dat je niet hoeft te werken om geld te verdienen. Plezier was voor hem geen resultaat … hij stelde het als voorwaarde: Ik doe alleen wat ik leuk vind! Deze levensgenieter trekt op een natuurlijke manier aan, wat hem toekomt. Ook financieel.

Vind jij wat je presteert nooit goed genoeg? Neem je alles te serieus en probeer je stress met to-do-lijstjes te bezweren? Dan voel je je vast schuldig, als je iets leuks doet. Het is een prima recept, waarmee levensvreugde aan jou voorbij gaat.

Mensen raken verward, als het verstand niet hoort wat het hart zegt

Op een dag besloot ik het leven als een lolletje te zien en deed ik minder mijn best om iets te bereiken. Het druiste in tegen alles wat ik had geleerd. Ik voelde me schuldig en onzeker. Ik gaf het een kans en probeerde het één dag. Het bleek de poort naar bevrijding. Het smaakte naar meer.

Geef toe aan wat je hart je ingeeft en zeg eens ‘nee’, als dat voor jezelf een dikke JA betekent. Hierdoor kom je uit je hoofd vol met belemmerende overtuigingen. Misschien betrap je jezelf dat je ‘graag’ piekert, om niet écht te hoeven voelen.

Je brengt jezelf in een vermogende stemming, als je je maskers en verborgen agenda’s bij het grofvuil zet. Het geeft je energie voor zaken die er echt toe doen en waaraan je plezier beleeft. Het blijken dezelfde ingrediënten die jou succesvol laten presenteren.

Met hart voor je zaak, heb je nooit last van concurrentie

Jouw specifieke niche (gat in de markt) en doelgroep (fans) wachten op je. Doe wat je leuk vindt en laat zien wie je bent. Hiermee ontvouwt zich je persoonlijke levensstijl die je gewenste doelgroep aantrekt. Werp je hart over de hindernis en de rest volgt vanzelf. Het vormt de basis van de waardering die jij verdient en zal zich financieel uitbetalen.

We zijn benieuwd naar jouw ervaringen: durf jij je hart te volgen en geeft dat je de gewenste zakelijke invulling, waaruit je niche en doelgroep zich op een natuurlijke manier ontvouwen?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *