Dit is de deur naar succesvolle media-aandacht

Wil jij meer naamsbekendheid, meer klanten, meer omzet en meer draagvlak voor jouw ideeën? Dan kan media-aandacht helpen.

Het fascineert me hoe ‘gewone’ mensen zoals jij en ik plots een bekende Nederlander zijn. Ook zonder de uitzonderlijke kwaliteiten van Dafne Schippers, Marco Borsato of André Kuipers kun jij succesvolle media-aandacht krijgen.

Vanachter mijn bureau heb ik dagelijks zicht op een mooie, oude, rode beuk in onze tuin. Dit prachtexemplaar startte ooit zijn succesvolle loopbaan met een ontkiemend beukennootje.

Een blog of vlog of je deelname aan een discussie op Twitter of Linkedin… als jouw berichtje in goede aarde valt, kan het ook tot iets groots uitgroeien. Geholpen met een beetje geluk veroorzaakt je bijdrage een sneeuwbaleffect, waardoor de traditionele media als tv of radio contact met je opnemen.

Je bent niet de eerste, waarbij een kleine aanleiding tot een succesvolle hype leidt, waardoor jij in het middelpunt van lucratieve belangstelling staat.

Succesvolle media-aandacht begint bij jou. Wat jij bijdraagt moet bijzonder en maatschappelijk relevant zijn. Dan heeft jouw verhaal nieuwswaarde. Jij moet jouw potentievolle zaadje planten zodat het tot iets groots leidt.
Helaas saboteren veel mensen succesvolle media-aandacht door belemmerende overtuigingen, waardoor de deur naar succes op slot blijft.

Gun jouw bijzondere kwaliteiten het levenslicht

Stap 1:
Erken je belemmerende overtuigingen die de media afstoten.

De media behandelt jou overeenkomstig jouw overtuigingen: bv. ‘Ik mis de juiste contacten om media-aandacht te krijgen,  Ik ben niet bijzonder genoeg,  Free publicity is een kwestie van geluk. Journalisten en programmamakers zitten niet op mij te wachten en hebben zo hun vaste contacten en maken gebruik van hun vriendjes’.

Aan de basis van deze gedachtenspinsels ligt de overtuiging niet goed genoeg te zijn. Als mensen, door welk misverstand dan ook, jouw product, dienst of boodschap toch waarderen, dan vrees je het moment dat je alsnog door de mand valt. Ik kan hierover meepraten. Sommige genoemde overtuigingen plagen mij nog steeds. Alleen neem ik ze gelukkig steeds minder serieus.

Negatieve oordelen over onszelf gaan we het liefst uit de weg. Op onbewaakte ogenblikken steken ze de kop op. Je smoort ze in de kiem en laat de boel geforceerd bij het oude. Zo doe je natuurlijk geen goede zaken met jezelf.

Schaduwkanten lossen op door ze onder ogen te komen

Stap 2:
Herprogrammeer je belemmerende overtuigingen in constructieve en inspirerende gedachten.

Er is geen ander zoals jij. Waar jij goed in bent, zijn jouw unieke kwaliteiten en die dragen bij aan een betere wereld. Het vormt het ultieme bewijs dat ook jij ertoe doet.

Richt je aandacht naar binnen en zie jouw aandeel in het (ontbrekende) media-contact en leg je belemmerende overtuigingen bloot en herprogrammeer ze in werkzame gedachten.

Je wordt pas gezien als je jezelf laat zien

Grijp de voor jou geschikte communicatiemiddelen aan en treed zelfbewust naar buiten. Toon met je unieke talenten hoe bijzonder jij bent.
Met deze persoonlijke groei komt je potentieel tot bloei en krijg je net als de rode beuk de aandacht die je verdient.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *